DUŽENOS FEST #2 pokalbiai. d.n.s. (Donis): „noriu bei galiu groti muziką ir be etninio pagrindo“

donis dns duzenos

kalbiname, galima sakyti, legendinę tam tikruose sluoksniuose asmenybę Donatą Bielkauską (Donis, Wejdas, Notanga ir t.t.), kuris DUŽENOS FEST #2 metu pasirodys po eksperimentinės muzikos projekto d.n.s. vardu.

asmeniškai man buvo labai sunku, bet įdomu užduoti Doniui kelis klausimus, nes pats jo nepažinojau, o su jo kuriama muzika esu pažįstamas jau kelioliką metų. maloniai nustebino išsamūs atlikėjo atsakymai. visiems linkiu gero skaitymo. Kostra.

gal gali trumpai papasakoti, kuo šiuo metu užsiimi? tavo Facebook profilyje minimi Dovilų etnokultūros centras, mobili etninės muzikos įrašų studija. gal gali trumpai papasakoti apie šias veiklas? o gal ir dar turi kokių nors projektų? mačiau tavo tabalus, iškabintus Mažosios Lietuvos muziejaus kieme ir net pastuksenau juos.

nemažai jau pasakei bet galiu šiek tiek detalizuoti. taip, mano pagrindinė kasdieninė darbovietė yra Dovilų etninės kultūros centras. tai kultūrinė įstaiga siekianti, kiek tai įmanoma, veikti kryptingai. be to darbuojuosi važinėdamas ir įrašinėdamas įvairius kolektyvus, padėdamas jiems išsileisti savo muzikos CD. filmuoju/fotografuoju renginius. yra ir kitų pomėgių. pavyzdžiui, šiuo metu gaminu medinę skrynią, kai skaitysit šiuos sakinius, greičiausiai jau sėdėsiu ją margindamas autentiškais raštais.

veiklų, kaip matai, yra daug, visokių, labai skirtingų. taip yra todėl kad viską stengiuosi daryti pats. ne dėl taupumo, ne dėl pasitikėjimo kitais stokos, tiesiog patinka pabandyti pačiam.

tavo gyvenimas susijes su pajūriu, Mažąja Lietuva, buvusiu Memellandu ar kaip šį kraštą reikėtų vadinti? ką tau pačiam reiškia šis regionas? kaip žiūri į jo praeitį, dabartį, ateitį? kaip jis tave įtakoja kaip kūrėją?

galime patikslinti: Mažoji Lietuva – Klaipėdos kraštas. aš čia, kaip ir didžioji dauguma gyventojų, esu ateivis. apie praeitį man įdomu klausytis senųjų gyventojų pasakojimų. dabartį matau gan liūdną, nes dabar čia gyvenantys žmonės nesupranta, nemyli ir nepuoselėja šio krašto. tai pajausti galima nuvažiavus gilyn į kitus etnografinius regionus. ten supranti kaip stipriai yra mylimas tėvų, senelių, prosenelių palikimas. pamaryje taip gal bus kai nugyvens keletas kartų. be abejo, šis kraštas jau niekada nebus toks, koks buvo savo išskirtinumu kadaise, tačiau jis tikrai vertas gilesnio pažinimo, visuotinos pagarbos, meilės ir didelių darbų.

kol mokyklose nebus privalomų etninės kultūros pamokų, mažai kas keisis. tai dalykai, kuriuos reikia sakyti nuo mažų dienų.

mano gyvenime yra keletas vietovių kurios man brangios atsiminimuose: Seda, Būblelių kaimas, Kaišiadorys, Jurbarkas, Klaipėda. dvi iš minėtųjų vietovių yra visiškai netoli Mažosios Lietuvos pasienio. šiuo metu tą sieną “perlipau”. gyvenu Doviluose. tai, žinoma, įtakoja. etninės kultūros centro veikla tiesiogiai siejasi su krašto tradicijomis, ekspedicijų metu bendraujame su senais šio krašto gyventojais ir t.t., ir t.t. geografiniai parametrai taip pat čia labai svarbūs: marios, jūra, pamario miškai. nežinau, ar veta plėstis, nes bendraujame prieš renginį kuriame folko kaip ir neatstovausiu.

kokios projekto d.n.s. sąsajos su tavo pagrindiniu projektu/veikla po pavadinimu “Donis”? bendra pasaulėžiūra, bendros temos, o gal tiesiog visiškai nieko? kaip apskritai gimė idėja pradėti kurti ir groti kitokią muziką po d.n.s vardu?

visi etnokūrybiniai eksperimentai ir bendradarbiavimai iki šiol slepiasi po DONIS, GYVATA, WEJDAS, EIRIMĖ, NOTANGA pavadinimais. noriu bei galiu groti muziką ir be etninio pagrindo. su etnika pernelyg laisvai nepaeksperimentuosi. neabejoju kad yra manančių kitaip, tačiau sau taikau paties nustatytas žaidimo taisykles ir jų laikausi. taigi, beribiai eksperimentai – d.n.s.

žinoma, nėra lengva tai (kūryba su etininiu ir ne etniniu pagrindu) atskirti, nes patys moderniausi dalykai yra paprasčiausiai pamiršta archaika, tačiau … d.n.s. sąmoningai atsiriboju nuo etnikos. tada galima girdėti tiek ambient miesto gaudesius, noise beprotystes, girgždantį smėlį … garsai gali lėtai slinkti, chaotiškai bėgti ar paprasčiausiai sustoti viename taške. kartais tie eksperimentai yra labiau pavykę, kartais – mažiau.

ir pabaigai – ko gali tikėtis DUŽENOS FEST #2 lankytojai per tavo pasirodymą? ekstrymo, tamsos, romantikos, skraidymo po vididinius ir išorinius kosmosus?

d.n.s. dažniausiai savo pasirodymams paruošia naują programą kuri skamba vieną kartą. taip bus ir DUŽENOS FEST #2. galutinis rezultatas ir man pačiam bus aiškus tik pasirodymo metu.

kalbino Kostra

festivalio DUŽENOS FEST #2 metu pasirodys 10 metalo ir industrial/noise/experimental muzikos grupių/projektų. daugiau informacijos apie festivalio atlikėjus galima rasti paspaudus čia…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *